Keystone logo
IPADE Business School

IPADE Business School

IPADE Business School

Invoering

Over IPADE

IPADE is een instelling gericht op kenniscreatie en -uitwisseling. Wij zijn een organisatie die voortdurend evolueert en verandert om de moderne wereld te weerspiegelen.

Onze programma's zijn gericht op het beantwoorden van de uitdagingen van een steeds veranderende, geglobaliseerde wereld. IPADE is niet beperkt tot technische expertise of tot een enkel bedrijfsgebied. Wij zijn een onderwijsinstelling die op zoek is naar kennis, waarheid en de bevordering van een fundamentele menselijke focus bij de zakelijke leiders die we opleiden.

Met behulp van de casusmethode en een studentgericht onderwijsmodel promoten we de analyse-, diagnostische en planningsvaardigheden die managers in staat stellen na te denken over hun bedrijf en over zichzelf om effectief beslissingen te nemen en hun organisaties op humane wijze te leiden.

IPADE in één oogopslag

Geschiedenis

IPADE Business School werd opgericht in 1967.

171561_1.png

171563_2.png

Faculteit

Onze 11 academische afdelingen houden zich bezig met het opleiden van deelnemers uit de verschillende IPADE-programma's.

alumni

Meer dan 37.000 studenten zijn afgestudeerd in de klaslokalen van IPADE. Het is een selecte groep van ondernemers uit verschillende sectoren, met verschillende interesses, die IPADE delen als een knooppunt; voor IPADE vormen de afgestudeerden de belangrijkste waarde.

AccreditatiesDe kwaliteit en consistentie van IPADE hebben het mogelijk gemaakt om drie van de internationale accreditaties te behalen die worden toegekend aan 's werelds belangrijkste business schools.AdviescomiteIPADE Business School heeft de internationale dialoog gepromoot door twee van de meest prestigieuze business schools ter wereld te betrekken: Harvard Business School en IESE Business School.

Methodologie

Met behulp van de casusmethode vervolmaken deelnemers hun managementvaardigheden door de detectie, analyse en diagnose van echte bedrijfsproblemen uit te voeren.

De Case-methode maakt gebruik van academisch materiaal (businesscases) op basis van echte organisatorische uitdagingen worden geanalyseerd vanuit verschillende perspectieven. Dit proces is verdeeld in drie fasen: persoonlijke studie, teamwerk en een plenaire sessie onder leiding van een deskundige professor.

Op basis van de cases en bijbehorende technische notities verwerven deelnemers de nodige kennis over de fundamenten van bedrijfsbeheer. Gastsprekers en gastprofessoren bieden extra hands-on input, expertise en levenservaring.

1. Persoonlijke studie

Deelnemers gebruiken hun persoonlijke ervaring met de geschetste situatie om de problemen te beoordelen en een actieplan te maken.

2. Teamwork

Het team van deelnemers combineert hun persoonlijke en plenaire analyse om beslissingen te nemen alsof ze de raad van bestuur van het bedrijf zijn.

3. Plenaire sessie

De zaak wordt geanalyseerd met behulp van input van de hele klas onder begeleiding van een deskundige professor.

171569_8.png

Maatschappelijk werk

Stichting El Peñón en Colegio Montefalco zijn twee onderwijsinstellingen voor kansarme gezinnen die in de oostelijke staat Morelos wonen. Beide scholen maken deel uit van de initiatieven voor maatschappelijk verantwoord ondernemen van IPADE. De afdeling institutionele ontwikkeling verbindt zowel deelnemers als alumni met de specifieke initiatieven die door de scholen worden gepromoot om het onderwijs aan kinderen, adolescenten en hun gezinnen te ondersteunen.

Locaties

  • Mexico City

    Floresta No. 20 Col. Clavería, Del. Azcapotzalco Mexico City, C.P. 02080, , Mexico City

  • Monterrey

    Blvd. Díaz Ordaz No. 100, Col. Privada Sta. María, Monterrey, N.L., C.P. 646550, , Monterrey

Opleidingen

    Instelling biedt ook:

    Vragen