Keystone logo
Leipzig School of Media

Leipzig School of Media

Leipzig School of Media

Invoering

VZW voor academisch voortgezet onderwijs

De Leipzig School of Media (LSoM) , opgericht in 2008, is een non-profitvereniging voor in-service crossmediale permanente educatie. Het is een dochteronderneming van de Media Foundation van Sparkasse Leipzig.

De in-service trainingen van LSoM zijn gericht op werknemers in bedrijven in de media-industrie, in bedrijven in andere sectoren, in NGO's en in openbare instellingen. Het belangrijkste doel van de LSoM is om bedrijven en organisaties te helpen omgaan met de digitale transformatie en de gevolgen ervan.

Het aanbod van LSoM omvat vier masterprogramma's en een breed scala aan cursussen en seminars. De masterprogramma's worden uitgevoerd in samenwerking met de Universiteit van Leipzig, HTWK Leipzig (hogeschool, kunst en cultuur) en Fresenius onlineplus en worden afgesloten met een internationaal erkende masteropleiding - afhankelijk van de opleiding met een Master of Arts (MA) of een Master of Science (M.Sc.). Deelname aan cursussen en seminars wordt bevestigd door LSoM-certificaten en kan deelnemers gedeeltelijk recht geven op examens van organisaties in de communicatie-industrie.

Onze kernwaarden

Gratis media met maatschappelijke verantwoordelijkheid en waardegerichte communicatie

Voor het LSoM is onafhankelijke vrije media een essentiële voorwaarde voor het functioneren van een democratie.Alleen door uitgebreide, objectieve en kritische rapportage kunnen de burgers van een gemeenschap een mening vormen over relevante kwesties en hun democratische rechten uitoefenen. Journalistiek als een democratisch goed is daarom een ​​centrale waarde van LSoM in de beschreven zin.

Democratisch discours vindt tegenwoordig in toenemende mate plaats in public relations, marketing en zakelijke communicatie. Dienovereenkomstig dragen deze actoren ook sociale verantwoordelijkheid. De LSoM staat daarom voor totale op waarde gebaseerde communicatie, waartoe ook deze actoren behoren. PR, marketing en elke andere georganiseerde communicatie moet transparant, eerlijk, eerlijk, waarheidsgetrouw en professioneel zijn, zoals bijvoorbeeld beschreven in de Communications Code van de Duitse Raad voor Public Relations.

Alle communicatie vindt vandaag plaats onder de omstandigheden van een snel optredende digitale transformatie. Dit proces, ook wel de digitale revolutie in de samenleving als geheel genoemd, verandert niet alleen alle technische processen, maar ook onze concepten van publieke en sociale participatie. Journalisten en andere communicatoren worden geconfronteerd met veranderende verwachtingen. Lezers, gebruikers en klanten willen serieus worden genomen als gesprekspartners in de digitale wereld, ze eisen transparantie en willen hun zegje kunnen doen in beslissingen.

De veranderingen zijn soms erg uitdagend voor mediaprofessionals, bijvoorbeeld wanneer eerder betrouwbare bedrijfsmodellen niet langer werken of hele functieprofielen verdwijnen. Het LSoM richt zich echter op de kansen die gepaard gaan met verandering. Journalisten kunnen hun publiek beter informeren en entertainen via crossmediale aanbiedingen, marketeers kunnen hun klanten beter targeten en PR-professionals hebben de mogelijkheid om rechtstreeks in contact te staan ​​met belanghebbenden. Kortom: de verandering van digitale media biedt voortdurend nieuwe interessante mogelijkheden. Het vormgeven ervan is een centrale zorg van LSoM.

Onze unique selling points

Cross-media, praktisch en academisch verantwoord.

Het unique selling point van het LSoM is in de eerste plaats de hoge kwaliteit van het onderwijs en de opleiding, die altijd gebaseerd is op zowel de praktijk als de academische normen. Alleen gerenommeerde professoren en ervaren beoefenaars geven les aan de LSoM. Studenten en studenten leren op de LSoM in kleine leergroepen. De moderne infrastructuur van de mediacampus Villa Ida zorgt voor een goede leeromgeving. De ondersteuning is intensief, alle klanten van de LSoM ontvangen elke denkbare ondersteuning.

Onze missie

Om de verandering van digitale media vorm te geven

De Leipzig School of Media helpt bedrijven en organisaties bij het omgaan met de digitale transformatie en de gevolgen ervan door de nodige kennis en vaardigheden te bieden door middel van academisch verantwoord en praktisch onderwijs en training.

Locaties

  • Leipzig

    Leipzig, Duitsland

Vragen