Keystone logo
Zuid-Korea

Studie Wet in Zuid-Korea 2025

Verander valuta

Basis maandelijkse kosten van levensonderhoud

  • Huur in een gedeelde flat

    476
  • Aandeel nutsvoorzieningen

    52
  • Internet abonnement

    20
  • Lokaal vervoer

    42

Voorbeeld levensstijl kosten

  • Fastfood-combinatie

    6
  • bioscoopkaartje

    10
  • Pint lokaal bier

    3

Visumvereisten

  1. D-2: Visum voor regulier educatief programma. Dit visum is voor elke student die zich inschrijft voor een bachelor-, master- of Ph. D-programma aan een junior college, universiteit of graduate school.
  2. D-4: Visa voor algemene training. Dit visum is voor elke persoon die een door een universiteit gerunde taalschool, een gekwalificeerd onderwijsinstituut of een ander instituut dan een academisch onderzoeksinstituut bezoekt.

Welk type visum heeft u nodig?

Visa naam

D-2; D-4

Prijs en valuta

EUR 50

Beide visumaanvragen vragen een vergoeding van ongeveer 30-50 EUR. Een multiple entry visum is duurder dan een single entry visum. De visumkosten variëren afhankelijk van het land waar u woont en kunnen worden gewijzigd. De burgers van sommige landen (bijvoorbeeld Duitsland) hoeven mogelijk geen visumaanvraagkosten te betalen.

Wie kan het visum aanvragen?

Alle internationale studenten moeten een studentenvisum aanvragen om in Zuid-Korea te kunnen studeren.

Waar kunt u de aanvraag doen?

ambassade of consulaat van de Republiek Korea

Alle internationale studenten die buiten Korea wonen, moeten een studentenvisum aanvragen bij de ambassade of het consulaat van de Republiek Korea. U moet het visum persoonlijk aanvragen bij de Koreaanse ambassade van uw eigen land.

Website:

Hoe de aanvraag doen?

Om in Korea in het buitenland te studeren, heb je een visum nodig voordat je het land binnenkomt. Het proces is niet moeilijk, maar het is belangrijk om alle benodigde documentatie te hebben. Uw universiteit kan u helpen bij het visumproces, dus vraag uw internationale kantoor wat uw volgende stappen zijn bij het verkrijgen van een visum nadat u bent toegelaten. U moet meestal het volgende verstrekken:

  • Een inschrijfformulier
  • Paspoort
  • Fotokopie paspoort
  • Een kleurenfoto (3,5 x 4,5 cm)
  • Een kopie van het bedrijfsregistratiecertificaat van de Koreaanse universiteit
  • Aanvaardingsbrief van de Koreaanse universiteit
  • Bewijs van financiën dat de kosten van levensonderhoud voor je semester in Korea dekt
  • Een aanbevelingsbrief van uw thuisuniversiteit
  • Een document waaruit blijkt dat je een of meer semesters aan je thuisuniversiteit hebt voltooid (dwz een transcript of records)
  • Chinese studenten moeten mogelijk een overzicht van hun familiegeschiedenis geven

Ook vraagt u eenmalig een Alien Residence Card aan in Korea. Met de kaart kun je tijdens je semester in Korea buitenlandse reizen maken. De gastuniversiteit helpt je bij het verkrijgen van de kaart nadat je bent aangekomen.

Houd er rekening mee dat je volgens de officiële richtlijnen van de Hankuk University of Foreign Studies Korea binnen 1 week na de einddatum van het semester moet verlaten, anders krijg je een zware boete van de Koreaanse immigratiedienst.

Wanneer moet je solliciteren?

Vraag uw studentenvisum onmiddellijk aan na ontvangst van uw officiële acceptatiebrief uit Korea.

Het studentenvisum voor Korea kan maximaal twee jaar geldig zijn.

Verwerkingstijd

Werkmogelijkheden

Studenten met een D-2- en D-4-visumhouder kunnen een deeltijdbaan aangaan zolang dit is toegestaan door de onderwijsinstelling. In de meeste gevallen moet u echter 6 maanden in Korea verblijven voordat u mag werken. Na 6 maanden moet je bij je universiteit een brief aanvragen waarin je toestemming krijgt om in deeltijd te werken. Voor legale doeleinden moet de student een vergunning krijgen van een immigratiekantoor om wettelijk als parttimer te worden beschouwd.

Uren per week

0

Waarom heb je dit type visum nodig?

Uw visumaanvraag kan worden afgewezen als u geen bewijs kunt overleggen van de vereiste financiële middelen of als u onjuiste of onvolledige documenten verstrekt.