LLM in Master of Laws door Dissertation

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Doel van de kwalificatie

Het doel van deze kwalificatie is om een student door onderzoekstraining de mogelijkheid te bieden om op een geavanceerd niveau de huidige stand van de gespecialiseerde kennis over een bepaald onderwerp binnen een bepaalde tak van de wet te beheersen en om een degelijke training in onderzoeksmethodologieën te bieden.

Toegangsregels

Algemeen

ik. De minimale toelatingseis is een LLB-graad (of gelijkwaardige kwalificatie) op NQF-niveau 7 of 8 en een minimum aantal studiepunten van 624. Kandidaten voor toelating tot masteropleidingen moeten in het algemeen hun eerdere graad met een gemiddeld cijfer van ten minste 65%.

ii. Het relevante afdelingshoofd kan een aanvrager toestaan zich als student te registreren om begeleiding te krijgen bij en gebruik te maken van de faciliteiten van de universiteit voor het opstellen van een onderzoeksvoorstel. Dit schept geen verwachting dat de student wordt toegelaten tot de masteropleiding en deze registratie is voorlopig in afwachting van de goedkeuring van de toelating van de student door het faculteitsbestuur. Het faculteitsbestuur keurt de toelating van een student goed op basis van de academische verdienste van de student, het door de student ingediende onderzoeksvoorstel en het vermogen van de faculteit om passende en doorlopende studiebegeleiding en begeleiding te bieden.

Let op: een BProc-graad voldoet niet aan de formele toelatingseisen voor een LLM-programma, maar de houder van een BProc-graad kan toelating tot de LLM-graad aanvragen door erkenning van eerder verworven kennis, welke aanvraag kan worden verleend onder voorwaarden als geschikt worden beschouwd.

Beoordeling

Algemeen

  • ik. Er zal een geïntegreerde beoordeling worden uitgevoerd, gericht op het bereiken van de resultaten op exit-niveau.
  • ii. Beoordeling is bedoeld om de prestaties van studenten te evalueren om te bepalen of een student voldoet aan de beoordelingscriteria; en om de verbetering van de prestaties van studenten aan te moedigen en te begeleiden.
  • iii. Beoordeling is gebaseerd op de principes van continue en regelmatige beoordeling en volledige en snelle feedback.
  • iv. Beoordeling bestaat uit twee componenten: formatieve beoordeling en summatieve beoordeling.

Formatieve beoordeling

ik. Formatieve evaluatie is gericht op de ontwikkeling van een levenslange leercultuur op basis van continue zelfstudie en in de voorbereiding van de student op het schrijven van een proefschrift van hoge kwaliteit.

ii. Tijdens het schrijven van het proefschrift moet de student deelnemen aan een aantal seminardiscussies over onderwerpen die betrekking hebben op het onderzoeksonderwerp.

Het doel is om het begrip van de student van het vakgebied en zijn / haar vermogen om effectief te communiceren over probleemgebieden en kwesties gerelateerd aan het onderzoeksonderwerp te beoordelen. Bovendien wordt de student gestimuleerd en aangemoedigd door deze deelname aan het discours op het gebied van studie en in het bijzonder het proefschrift.

iii. In de loop van de tijd vinden regelmatig ontmoetingen plaats tussen de student en de begeleider, waarbij alle aspecten van de voorbereiding op het mondelinge examen, het onderzoeksonderwerp, de uitvoering van het onderzoek en het schrijven en afronden van het proefschrift worden besproken.

iv. De begeleider beoordeelt de student continu en begeleidt hem even belangrijk door het proces.

Summatieve beoordeling

ik. Een summatieve beoordeling vindt eerst plaats door middel van een formeel mondeling examen. Het mondeling examen van voorgeschreven studiemateriaal dient om het vermogen van de student om deel te nemen aan het soort onderzoek, en het schrijven van het proefschrift, vereist voor deze kwalificatie, te beoordelen. Het mondeling examen moet worden afgelegd voordat de student formeel aan het schrijven van het proefschrift begint.

ii. De summatieve beoordeling wordt afgerond wanneer het proefschrift wordt beoordeeld zoals voorzien in het Academisch Reglement en het Hoger Onderwijs- en Postgraduaatbeleid.

iii. Zowel in het mondeling examen als in het proefschrift worden studenten beoordeeld op hun vermogen om voorkennis uit voorgaande studies te integreren met een diepere kennis op hoog niveau van het onderzoeksonderwerp dat is opgedaan door het onderzoek naar het onderwerp en de wetenschappelijke literatuur die erop is geschreven. . Het doel is om een reflecterend en wetenschappelijk begrip van het onderzoeksonderwerp en van de relevante tak van de wet aan te tonen.

iv. In combinatie met formatieve beoordeling bepaalt summatieve beoordeling of de student de kwalificatie heeft behaald.

v. Als een verder bewijs van de bekwaamheid van de student in dit verband, is de student verplicht om een publiceerbaar artikel in te dienen op basis van het proefschrift dat, naar goeddunken van de promotor, kan worden ingediend voor publicatie in een tijdschrift in de wet onder de naam van de student of de namen van zowel de student als de begeleider.

Vereisten voor slagen

ik. Een student moet het mondeling examen en het proefschrift individueel afleggen.

ii. Om te slagen voor het mondeling examen, moet een student een minimumcijfer van 50% behalen voor het examen.

iii. Om te slagen voor het proefschrift moet een student minimaal 50% behalen in het proefschrift.

iv. Het eindcijfer van de kwalificatie omvat een derde van het cijfer voor het mondeling examen en twee derde van het cijfer voor het proefschrift.

v. De kwalificatie wordt toegekend als een student zowel voor het mondeling examen als voor het proefschrift slaagt.

vi. De kwalificatie wordt onderscheiden als een student de kwalificatie binnen twee jaar voltooit en een eindcijfer van ten minste 75% behaalt.

leerplan

ik. De minimale studieperiode voor het LLM-proefschrift is één jaar.

ii. De maximale studieperiode voor het LLM-proefschrift is twee jaar voor een fulltime en drie jaar voor een parttime student. Uitbreidingen van deze periodes worden alleen in uitzonderlijke omstandigheden vermaakt en worden behandeld in overeenstemming met het beleid voor hogere graden en postdoctorale studies.

iii. Het curriculum bestaat uit een proefschrift van ongeveer 100 pagina's getypt in anderhalve afstand op een A4-pagina.

iv. De student moet ook een publiceerbaar artikel indienen op basis van zijn / haar proefschrift dat, naar keuze van de promotor, kan worden ingediend voor publicatie in een tijdschrift in de wet onder het auteurschap van de student of zowel de student als de promotor.

v. De LLM-graad door proefschrift wordt aangeboden in de volgende specialisatievelden:

  • a Administratief en gemeentelijk recht m Internationaal recht
  • b Administratief recht n Interpretatie van statuten
  • c Bankwetgeving o Jurisprudentie
  • d Burgerlijk procesrecht p Arbeidsrecht
  • e Grondwettelijk recht q Arbeidsrecht en arbeidsverhoudingen
  • f Ondernemingsrecht r Bewijswetgeving
  • g Handelsrecht
  • h Strafrecht, strafvordering en bewijswet
  • t Internationaal privaatrecht
  • u privaatrecht
  • i Strafprocesrecht tegen Romeins recht
  • j Mensenrechten w Sociale zekerheidswet
  • k Mensenrechten en constitutionele praktijk x fiscaal recht
  • l Inheemse wet

Neem voor meer informatie en vragen over toelatingseisen, sluitingsdata en de aanvraagprocedure contact op met de faculteit:

Mevrouw P Magongoa: Auckland Park Kingsway Campus
Tel: 011 559 3843, e-mail: phaladim@uj.ac.za, Web: www.uj.ac.za/law

Registratie en startdata

Registratie begint in januari en lezingen in februari voor zowel Undergraduate en Postgraduate cursus werkprogramma's.

Alle onderzoeksprogramma's voor Masters en PhD's kunnen het hele jaar door registreren.

Einddatum: Academisch begint in januari en eindigt in december. De deadline van het programma wordt bepaald door de duur van het programma.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university i ... Lees meer

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university is alive down to its African roots, and well-prepared for its role in actualising the potential that higher education holds for the continent’s development. Lees Minder