LLD in artsen van recht

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Doel van de kwalificatie

Het doel van deze kwalificatie is om studenten te laten zien dat ze in staat zijn een eigen, onderscheidende en nieuwe bijdrage te leveren aan het corpus van kennis over een bepaald onderwerp van juridische studie.

Toegangsregels

Algemeen

ik. De minimale toelatingseis is een LLM-graad (of gelijkwaardige kwalificatie) op NQF-niveau 8 of 9 en een minimum aantal studiepunten van 892. Kandidaten voor toelating tot doctoraatsgraden moeten in het algemeen hun eerdere graad met een gemiddeld cijfer van ten minste 65%.

ii. Het faculteitsbestuur kan van studenten verlangen dat zij zich onderwerpen aan een mondeling examen over vastgesteld studiemateriaal om hun bekwaamheid voor promotieonderzoek aan te tonen voordat zij tot de kwalificatie worden toegelaten.

iii. Het relevante afdelingshoofd kan een aanvrager toestaan zich als student te registreren om begeleiding te krijgen bij en gebruik te maken van de faciliteiten van de universiteit voor het opstellen van een onderzoeksvoorstel. Dit schept geen verwachting dat de student wordt toegelaten tot doctoraatsstudies en deze registratie is voorlopig in afwachting van de goedkeuring van de toelating van de student door het faculteitsbestuur. Het faculteitsbestuur keurt de toelating van de student goed en beveelt aan de Senaat Hogere Commissie van de Universiteit de titel van het proefschrift en de promotor (en) aan op basis van

  • academische verdienste van de student;
  • voorafgaande kwalificaties behaald door de student;
  • de verdienste van het onderzoeksvoorstel ingediend bij het bestuur; en
  • de beschikbaarheid en competentie van een lid van de faculteit om het onderzoek te promoten.

Erkenning van voorafgaand leren

Door erkenning van eerder verworven kennis kan een student toegang krijgen tot, of geavanceerde plaatsing, of erkenning van status, op voorwaarde dat hij / zij zijn / haar studies aan deze universiteit voortzet.

Vereisten voor slagen

Om de kwalificatie te behalen, moet de scriptie worden aanvaard.

leerplan

  • ik. De minimale studieperiode voor de LLD-graad is twee jaar.
  • ii. De maximale studieperiode voor de LLD-graad is vier jaar. Verlenging van deze periode zal alleen worden onderhouden in uitzonderlijke omstandigheden en zal worden behandeld in overeenstemming met het beleid voor hogere graden en postdoctorale studies.
  • iii. Het curriculum bestaat uit een scriptie, een originele bijdrage aan de kennis en het inzicht in het onderwerp.
  • iv. De student moet ook een publiceerbaar artikel indienen op basis van zijn / haar scriptie dat, naar keuze van de promotor, kan worden ingediend voor publicatie in een tijdschrift in de wet onder het auteurschap van de student of zowel de student als de promotor.
  • v. De LLD-graad wordt aangeboden in de volgende specialisatievelden:
  • een bestuursrecht
  • b Burgerlijk procesrecht
  • c Staatsrecht
  • d Strafrecht
  • e Strafprocesrecht
  • f Mensenrechten
  • g Inheemse wet
  • h Internationaal recht
  • i Interpretatie van statuten
  • j Jurisprudentie
  • k Wet van bewijs
  • l Handelswet
  • m Internationaal privaatrecht
  • n Privaatrecht
  • o Romeinse wet
  • p Sociaal zekerheidsrecht

Registratie en startdata

Registratie begint in januari en lezingen in februari voor zowel Undergraduate en Postgraduate cursus werkprogramma's.

Alle onderzoeksprogramma's voor Masters en PhD's kunnen het hele jaar door registreren.

Einddatum: Academisch begint in januari en eindigt in december. De deadline van het programma wordt bepaald door de duur van het programma.

Laatst bijgewerkt op aug 2019

Over de school

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university i ... Lees meer

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university is alive down to its African roots, and well-prepared for its role in actualising the potential that higher education holds for the continent’s development. Lees Minder