Overzicht

Op de Law School zijn we toegewijd om te leren als een samenwerkingsverband. Ons programma daagt studenten uit om intellectueel en professioneel te groeien. Faculteitsleden werken samen met studenten als partners en dienen als bronnen van kennis. Een van de belangrijkste zorgen van de Law School is om hulp te bieden bij 'leren leren'. Studenten bereiden zich voor op een uitdagend en lonend beroepsleven, uitgerust met vaardigheden op het gebied van juridisch advies, belangenbehartiging en besluitvorming. Studenten worden aangemoedigd wet- en juridische instellingen te bestuderen als integrale onderdelen van grotere sociale, politiek-economische en ecologische systemen.

Het curriculum van de Law School is rijk en divers. Ervaringen in het klaslokaal omvatten krachtige discussies in traditionele socratische klaslokalen, evenals lezingen, seminars, informele groepsdiscussies en individueel begeleide veld- en bibliotheekonderzoeksprojecten. De schrijfvaardigheden worden in kleine groepen en op een één-op-één basis met ervaren docenten en praktijkmensen aangescherpt. Studenten nemen deel aan ervaringsgerichte klinische cursussen die een breed scala aan mogelijkheden bieden, waaronder echte rechtszaalervaring, simulatieclinics en externe kansen. Alle studenten in het voltijdse JD-programma moeten zich tijdens het driejarige programma inschrijven voor ten minste 12 studiepunten. Een normale semester cursusbelasting is 14 tot 16 credit-uren. Door middel van een rigoureuze, stimulerende en uitdagende studie zijn de afgestudeerden van de Law School goed voorbereid op werk in elk rechtsgebied in het land.

Graad Vereisten

  • Burgerlijke procedure I en II
  • Constitutionele wet I
  • Contracten I en II
  • Strafrechtelijke wet
  • Gerechtbeginselen I
  • Professionele verantwoordelijkheid
  • Onroerend goed I
  • Second Year Seminar of Law Thesis
  • Torts
  • Ten minste zes studiepunten van ervaringsleren cursussen (voor studenten die vóór het najaar van 2016 meedoen, zijn ten minste twee studiepunten vereist)
  • 60 uur pro bono (vrijwillig) juridisch werk
  • 89 totale credit uren

Doelen

Ons Juris Doctor-programma biedt afgestudeerde kandidaten de mogelijkheid om zichzelf uit te rusten voor actieve en effectieve deelname, als professionals, in juridisch advies, advocacy en besluitvorming. Of de context nu een rechtszaal of een wetgevende hoorzitting is, een advocatenkantoor of een bestuurskamer, een overheidsinstelling of een federale commissie, een buurthuis of een internationale conferentietafel, onze afgestudeerden zijn voorbereid. Studenten worden aangemoedigd wet- en juridische instellingen te bestuderen als integrale onderdelen van grotere sociale, politiek-economische en ecologische systemen.

Technieken van instructie omvatten de traditionele "Socratische methode" (waarbij een instructeur rigoureuze individuele studenten in een grote groepsomgeving bevraagt), lezingen, probleemgestuurd leren, seminars, informele discussies in kleine groepen, individueel begeleide veld- en bibliotheekonderzoeksprojecten en een verscheidenheid aan van ervaringsgerichte methoden. "Klinische" componenten, in de vorm van taken van echte of gesimuleerde advocaten, vormen een essentieel onderdeel van het programma. Klein groepswerk, vooral in het eerste jaar, is georganiseerd rond hypothetische klantproblemen. Tijdens de tweede en derde jaars seminars en klinische workshops voor kleine groepen kunnen studenten vaardigheden ontwikkelen op het gebied van rechtmatigheid op het gebied van hun praktijkbelangen.

De Law School is vastbesloten om te stellen dat leren een onderneming is waarin leden van de faculteit moeten functioneren als faciliterende deelnemers en als bronnen van kennis. Daarom wordt van de studenten verwacht dat ze hun eigen juridische vaardigheden en vaardigheden ontwikkelen en hun waarden verduidelijken. Een succesvolle uitvoering van die taken hangt af van de neiging en het vermogen om continu en op eigen kracht te leren. Daarom is het een van de grootste zorgen van de school om hulp te bieden bij 'leren hoe te leren'.

Leerresultaten van studenten

De Law School is geaccrediteerd door de American Bar Association en een lid van de Association of American Law Schools. In overeenstemming met ABA Standaard 301 (a) voor de Doelstellingen van het Programma van Juridisch Onderwijs, streeft de Law School ernaar om "een rigoureus programma van juridische educatie te behouden die haar studenten bereidt op afstuderen, voor toelating tot de balie en voor effectieve, ethische en verantwoordelijke deelname als juristen. "In overeenstemming met ABA-norm 301 (b) heeft de Law School de volgende leerresultaten opgesteld en gepubliceerd om deze doelstellingen te bereiken.

Studenten toegelaten tot het JD-programma moeten een undergraduate-diploma, onder andere eisen. In Hawai'i en bijna elke andere staat is een JD-diploma van een geaccrediteerde school essentieel om een ​​erkende advocaat te worden. De rechtsschool besteedt noodzakelijkerwijs aanzienlijke aandacht aan die leerdoelen die gericht zijn op voorbereiding om het bartoets te halen en om ethisch en effectief wetmatig te oefenen. De school legt ook de nadruk op rechtsgebieden die van belang zijn voor Hawai'i en voor de missie van de school.

In overeenstemming met ABA Standard 302, Learning Outcomes, zijn de JD Student Learning Outcomes (SLO's) van de Law School:

  1. Begrijp ethische verantwoordelijkheden als vertegenwoordigers van cliënten, functionarissen van de rechtbank en burgers die verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit en beschikbaarheid van justitie;
  2. Verkrijgen van basisonderwijs door middel van een curriculum dat ontwikkelt:
    • begrip van de theorie, filosofie, rol en vertakkingen van de wet en haar instellingen;
    • vaardigheid in juridische analyse, redenering, probleemoplossing; mondelinge en schriftelijke communicatie; juridisch onderzoek;
    • fundamentele professionele praktijken die nodig zijn om effectief deel te nemen aan de advocatuur;
    • beheersing van het materiële recht dat noodzakelijk wordt geacht voor een effectieve en verantwoorde deelname aan de advocatuur door het voltooien van een curriculum van verplichte en electieve studie;
  3. Begrijp de wet als een openbare baan die vraagt ​​om de uitvoering van Pro Bono juridische diensten;
  4. Bevorder de ontwikkeling van de kritische denkvaardigheden van studenten en andere intellectuele instrumenten die hun levenslange leerbehoeften zullen dienen, en stel hen in staat om leiding te geven aan de wet door middel van bijdragen in onderzoek en praktijk;
  5. Begrijp en respecteer de wet als een sociale instelling in de context van een diverse staat met een unieke en belangrijke geschiedenis; en
  6. Erken onze wereldwijde verbondenheid, vooral met de regio's Azië en Pacific.
Opleiding te volgen in:
  • Engels

Zie 4 andere vakken van University of Hawai‘i at Mānoa, William S. Richardson School of Law »

Laatst bijgewerkt op November 3, 2018
Deze cursus is Campus gesitueerd
Duration
3 jaar
Deeltijd
Voltijd
Prijs
45,816 USD
Collegegeld is $ 45,816 per jaar